Employer branding

Het leven van jouw recruiters these days lijkt misschien wat dweilen met de kraan open. Struggle is real. Iedereen aast op dezelfde profielen en de concurrent lijkt steeds meer veldslagen te winnen in de war on talent. Door in te zetten op sterke employer branding, maak je wellicht het leven van jouw dierbare recruiters een pak aangenamer.

What’s in it for you?

Waarom inzetten op employer branding?

Employer branding zorgt voor merkbekendheid, wat kandidaten warm maakt en aantrekt tot sollicitatie. Anderzijds maakt het van jouw werknemers merkamabassadeurs wat veelal leidt tot mond tot mond reclame met again, meer instroom als gevolg. Klinkt aantrekkelijk?

Wat zeggen jouw werken..

Een Google workspace beloven en dan afkomen met de scenery van De collega’s… – Niet doen.

- Annelies De Boeck

Hoe soigneer jij jouw team of werknemers? Welke kwaliteiten vind jij hoogst nodig binnen jouw bedrijf , en hoe ontwikkel je deze?

 

Als werkgever kan je er maar best voor zorgen dat je eruit springt op de arbeidsmarkt. Niemand staat te springen om te solliciteren voor een bedrijf dat in aanmerking zou kunnen komen voor ’s werelds saaiste ooit.

 

Don’t be a wallflower. Durf op te vallen. Samen met jou zoeken wij een manier uit dat aansluit bij de bedrijfswaarden en normen. Daarnaast gaan we op zoek naar een werkgeversidentiteit die klopt. Want ook hier is authenticiteit aangeraden.

Het werkgeversmerk, jouw werknemers de hemel in prijzen en omgekeerd

Zet in op een werkgeversmerk waar jouw werknemers trots op zijn en willen bestoeffen. Die verkrijg je door te luisteren naar de motivaties van jouw werknemers. Wat appreciëren ze, hoe en waarom aanschouwen zij voordelen… Een bepaalde trots om mee te kunnen bouwen aan merk, resulteert vaak aan een vermindering van uitstroom en een positieve reputatie, en dat is waar elk bedrijf naartoe moet dezer dagen.

Storytelling in employer branding

Waarom wil men voor jou werken. Wat zijn jouw krachten? Welke heroïsche acties onderneem jij om de bedrijfswereld er op vooruit te helpen? Waar staan jullie als bedrijf binnen vijf jaar?

 

Om insight te generen, gaan we op zoek naar antwoorden. Zo komen we tot de basis van het te vertellen verhaal. Later on steken we de koppen samen om een concept te ontwikkelen om dit verhaal op een creatieve manier naar buiten te brengen. We bekijken welk contenttype jouw verhaal het best naar buiten brengt en voor de beste return zorgt.

 

Op zoek naar talent? Vraag je je wel eens af met wat je nog moet afkomen om die begeerde profielen te overhalen om voor jou te komen werken? Merk je heel wat verloop op binnen jouw bedrijf? Volgende vragen zijn dagelijkse kost?