EEN REDESIGN EN RESTYLING VOOR BOERENNATUUR.

Het vermogen om landbouwers te ondersteunen en te laten samenwerken; om een centraal punt te bieden waar kennis kan worden opgebouwd en uitgewisseld, om een format om te netwerken te bieden. In een notendop enkele zaken die het Agrobeheercentrum te bieden heeft.

Alleen klinkt Agrobeheercentrum niet bepaald sexy, right? Hoog tijd voor een matchmaker die deze organisatie dating-proof kon maken en aan een nieuwe branding hielp. En wij als Sidekick, namen de rol van Dina Tersago hier maar al te graag op ons.

Meet BoerenNatuur.

De nieuwe naam kwam van de klant zelf, en zou BoerenNatuur (Vlaanderen) worden. Een branding workshop hielp ons op weg om deze nieuwe brand naam van de juiste look en feel te voorzien. Daarnaast kwamen ook de verschillende doelgroepen, waarden, normen en doelen er aan bod.

Uit de workshop bleek dat BoerenNatuur beschikt over een laagdrempelige, persoonlijke en vriendelijke brand personality. Stof tot nadenken wat betreft het nieuwe logo en communicatiemateriaal dus.

It’s a match!

We eindigden bij een kleurrijk en uitnodigend logo waarin agro en natuur elkaar vinden en feilloos aanvullen. A perfect match, zeg maar. En om deze nieuwe relatie alle kansen te geven, voorzagen we hen ook van het nodige communicatiemateriaal, Office templates en een handige online styleguide.

Maar een nieuwe look is natuurlijk pas compleet als deze vergezeld gaat van een nieuwe website. Wederom een fijne uitdaging waarin Sidekick maar al te graag haar tanden zette.
Een website workshop maakte ons duidelijk hoe de wireframe eruit moest komen zien en welke accenten waar gelegd konden worden.

Onderhoudspakket.

En omdat liefde een werkwoord is, trakteerden we onze newlyweds op een WordPress training zodat ze hun website zelf kunnen aanvullen met de nieuwste en meest relevante info, waar en wanneer ze maar willen.

Dit wil natuurlijk niet zeggen dat we hen zomaar in de kou laten staan. Door ons onderhoudspakket hebben ze zelf het dagelijkse beheer van hun website en content in handen, zonder zich zorgen te moeten maken over dingen zoals updates, spam, back-ups, …
Wij knappen het vuile werk op en zij kunnen zich volledig focussen op wat voor hen echt belangrijk is, nl.: boerennatuur.